Pages

08 May 2010

Antara Cinta n Cita-cita

Kisah antara Cinta (C1) n Cita-cita (C2)...

Setahun yang lalu..

 C2 : Awak...nanti kalo saya nk sambung study..xsanggup lg la duk sorang2.saya nk memperisterikan awak..bley awak temankan saya study sm2 nnt..
 C1 : Btol ke ni awak..senang ati saya dengar camtu.

Sekarang...


 C2 : Awak..saya ada dua pilihan sama ada keje dlm 2,3 thn kmdian sambung study lg dua thn @ sambung study lg dua thn pastu br cari keje len.
C1 :  Maknanya dlm 4 thn jugak la kalo nk tnggu awak stabil?ms tu umur saya dah 29,30 da awak....
C2 :  Tapi saya dpt offer sambung stdy dlm tempoh yg singkat cuma 2thn n cita-cita yang saya impikan selama ni akan tercapai.Semua tu pun untuk ms depan kita juga..
C1 : Boley kan kalo awak keje dlm setahun,kmdian kawen n sambung study? Lbey berkat kan..lg pulak dua dlm 1...biar la susah senang sama2..
C2 : Bila da kawen da susah nk fokus pada study.Nnt saya terabaikan awak n anak2 pulak.
C1 : Tapi  ada ja org yang boleh wat mcm tu kan.Kalo da ada niat insyaAllah pasti dipermudahkan.
C2 : Tapi kalo sekarang pon,saya langsung xde saving,saya bukan org senang.xde harta apa pun..apa saya nk bagi awak makan nnt?

Adakah cinta telah dipermain-mainkan?Kenapa cinta dan cita-cita tidak boleh seiringan?Adakah cinta perlu berkorban lagi semata-mata melihat cita-cita tercapai?aduh......btol2 buntu sangat sekarang...perlu tunggu lagi ( in coming 4-5 years) atau lepaskan saja segala harapan n impian bersama...?tolongggg.............

3 comments:

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

macam rumit ja ni. anything want to share?
kadang2 citacita mungkin takut tak dapt beri komitmen pada cinta. dan mungkin citacita nak penuhi keinginan dia dulu dan dia telupa yang cinta ni dah lama menunggu dia. beritau citacita,cinta pun ada kesabaran..
harap semua okay :)

~husna~ said...

kedua2 situasi ni mmg kisah benar ke?aku pilih yg 1st.sweet~ hehe..

p/s:aku dh bleh komen kt blog hg.dh tau caranya.try la komen kt blog aku.nk test bleh ke dak lg..huhuh..

iladylla said...

naemah : tu la agak rumit..pa pon skrg..biar masa ja yg tentukan.kalo bkn jdoh,dipaksa..pasti lg truk jdnya..tp kalo dah jodoh........x kemana kn..hehe...sgt perlu tenangkan diri.

husna : kedua2 cerita adalah benar belaka.hehe..tu la hope yg sweet tu la sbgai ending jugak..hurm..aku da bley komen kat page hg.hihi (^_^)