Pages

03 May 2010

Kagum dgn mak & ayah ('',)

Arini ari ke3 selesai kerja2 ubahsuai lantai umah.Lenguh2 mengalihkan perabot suma masih terasa lg kat bdn neh..tp bl tgk mak...brenti rehat pon sejam je pastu trus wat keje balik mcm mesin pulak.Hairan pon ada..di usia 62thn masih kekal cergas utk buat pelbagai kerja sehinggalah matahari terbenam..ayah pulak sgt sibuk di bendang kerana sekarang musim menabur benih utk permulaan musim padi yg baru.tp balik dr bendang sibukkn diri utk kemas kitab2 lama miliknya n baju2 suma..seolah2 mak n ayah xpenat langsung bekerja setiap hari wlpon bkn di pejabat tp d rumah.Aku amat bersyukur kerana dilahirkan dlm keluarga ni.Hdup bersederhana n bahagia.Bersyukur kerana dikurniakan mak n ayah yg sgt bertanggungjawab kpd keluarga n xpernah jemu2 memberikan kasih sayang n didikan agama yg secukupnya..mungkin aku yg dulu xpandai menilai tu suma.Wlau pe pun aku sgt sayangkan mak n ayah..mereka adalah yg terbaik dlm hidupku selamanya...

'Ya Allah Ya Tuhanku...
Ampunilah aku dan ampunilah kedua-dua ibu bapaku dan cucurilah rahmat kepada mereka sebagaimana mereka telah mencurahkan kasih sayangnya memelihara dan mendidikku semasa aku masih kecil'
Amin Ya Rabbala'lamin....



0 comments: